זכור אימייל 
לא זוכר סיסמה? שלח אימייל בלבד הרשמה לעסקים |  הצטרפות לקהילה

עמוד הבית |  צור קשר
סליה הדרי מאמן כושר אישי לנשים שמואל זלוטניק טומוקו - ספא יפני
 
קהילת הבריאות
הצטרפו לקהילה, והיו חלק מקהילה איכותית, השואפת לחיי בריאות.
תהנו ממגוון פעילויות, טיפולים ומבצעים לחברים בלבד!
חיפוש
לידיעת הציבור
רבים פונים אלינו בשאלה האם מותר להם להפעיל חדר כוש..


הטבע יצר עבורנו את כל המזונות הכי טובים לגוף, ..

החורף בעיצומו וכולנו חוששים להידבק במחלות. מה עושי..

הקנדידה היא פטריה הנמצאת בגוף באופן טבעי אבל כשהיא..

תעלת האוזן, הרווח בין הגבות, העורף והנחיריים מהווי..

באילו פירות יש שאריות הדברה? איפה בארץ נמצאו החריג..

ריצה היא ספורט שמתאים לכל אחד: היא לא מצריכה לימוד..

מחקר ענק שנערך בדנמרק וכלל אלפי נשים וגברים מצא כי..

אם החלטתם להתחיל לרוץ ולהפסיק להיות בטטות כורסה - ..

נעלי הריצה המינימליסטיות, שנראות כמו גרביים עבים ב..
פרסומים אחרונים
טיפולי עיסוי עד הבית מגוון רחב של טיפולים רפואיים ..

מטפלת הוליסטית רב תחומית בכירה.
טיפול לנשים בל..

טיפולים אלטרנטיביים במיגוון רחב של מחלות, כולל ייע..

מומלץ להגיע לטיפולי שיאצו כתחזוקה שוטפת של הגוף על..
הנקראים ביותר
קשריות לימפה (באנגלית: Lymph nodes), הידועות גם כ&..

משקה טבעי בעל אפקט ממריץ במקומות הנכונים....

מערכת העיכול היא מערכת איברים בגוף בעלי חיים אשר מ..

מערכת הלימפה (Lymphatic System) היא מערכת נימים, צ..

דלקת כיס מרה (באנגלית: Cholecystitis) היא דלקת המת..
חזרה ללידיעות הציבורריצה יחפה - לא כל כך בריאה כמו שחשבתם
נעלי הריצה המינימליסטיות, שנראות כמו גרביים עבים במיוחד ולהן מקום לכל אצבע, הפכו להיסטריה בשנה האחרונה ותוארו כדרך הבטוחה ביותר לריצה מבחינת פגיעה בכף הרגל. מחקרים חדשים מצננים את הטרנד ומראים שלריצה יחפה יש בעצם חסרונות לא מעטים


רצים בנעליים מינימליסטיות? יכול להיות שאתם עושים לעצמם נזק: אחרי שבשנה האחרונה הן כבשו בסערה את עולם הריצה, מתברר עכשיו שהנעליים המינימליסטיות עלולות להזיק לגוף.

הנעליים המינימליסטיות הפכו למוצר חובה בארונם של אלו המעדיפים להתעמל בתחושה שהם רצים יחפים. העיקרון המנחה אותם היה שריצה בנעליים מסוג זה קלה יותר, מהירה יותר ופחות מזיקה לגוף. אבל לאחרונה הוכיחו מחקרים חדשים רבים, שבחנו כיצד הגוף מגיב לנעליים, שכשאנחנו רצים יחפים או בנעליים מינימליסטיות - ציפיות לחוד ומציאות לחוד.

חדשות ועדכונים נוספים בעמוד הפייסבוק של ynet

קחו למשל את מחקר האחרון שממצאיו פורסמו בחודש שעבר בכתב העת Journal of Applied Physiology. המחקר בדק אם נחיתה על החלק הקדמי של כף הרגל יעילה יותר פיזיולוגית מאשר כשהעקב הוא הראשון לפגוש בקרקע. מדובר בנושא מהותי העומד במרכזו של כל דיון הנוגע לריצה כשיחפים או בנעליים מינימליסטיות: אחד מסימני ההיכר של ריצה מסוג זה הוא נחיתה על קדמת כף הרגל.

ללא ריפוד של העקב, הקיים בנעלי ריצה רגילות, מניחים הרצים את כף הרגל באופן טבעי בסמוך לחלק המצוי בתחתית אצבעות כף הרגל, הנקרא כריות כף הרגל.

יתרה מזאת, מוסיפים חסידי השיטה, כך צריך לעשות כשרצים יחפים, משום שנחיתה על החלק הקדמי של כף הרגל דורשת פחות חמצן ומאמץ ומאפשרת לדחוף חזק יותר בכל מהירות נתונה, ובסופו של דבר לרוץ מהר יותר ולמרחקים ארוכים יותר.

עם זאת, הנושא טרם נבדק לעומק, לכן חוקרים באוניברסיטת מסצ'וסטס אמהרסט גייסו 37 רצים מנוסים, 19 מהם מורגלים בריצה שבה הם דורכים קודם על העקב, ומולם 18 שמעדיפים לנחות על חלקה הקדמי של כף הרגל. ההערכה היא שרוב הרצים, לפחות 70% מהם, דורכים קודם כל על העקב.

החוקרים ציידו את כל המשתתפים בנעלי ריצה רגילות, ולאחר מכן מדדו כל אחד מהמשתתפים כשהוא רץ באופן הטבעי שלו על הליכון בשלוש מהירויות שונות - קלה, בינונית ומהירה. לאורך כל דרך מדדו החוקרים את כושר ספיגת החמצן ואת קצב הלב, ובאמצעות חישובים מתמטיים גם את צריכת הפחמימות של הגוף.

לאחר מכן, ביקשו החוקרים מכל רץ לשנות את סגנונו - אלה שדורכים קודם על העקב נתבקשו לנחות על כריות כף הרגל, ואלו שנחתו על כריות כף הרגל נתבקשו לנחות על העקב - בזמן שאספו אותם נתונים שנמדדו בתחילה.
תגובות
דירוג תוכן
הייה ראשון לדרג
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
תגובות קהילת הבריאות   הצטרפות לקהילת הבריאות
כל הזכויות שמורות לפורטל Healthier.co.il
כל התכנים בפורטל באחריות המפרסמים
מפרסמים המעתיקים תכנים מפורטלים אחרים מתבקשים: לקבל אישור על כך, ליצור קישור לפורטל המקור ולסמן במקום המיועד, שהתוכן הינו מועתק.
תוכן הפורטל הינו בגדר מידע
ואינו בא כתחליף לייעוץ מקצועי